Jumaat, Oktober 09, 2009

Melahirkan Generasi Yang Pintar

Assalamualaikum san salam sejahtera semua..

Alhamdulillah pada pagi ini saya berpeluang untuk mencoret beberapa ayat untuk perkongsian bersama. Masalah pendidikan yang semakin meruncing merisaukan akan saya perkembangan muslim melayu di negara ini.

Masalah sosial yang melampau ditambah kejutan budaya dari luar merosakkan pemikiran remaja hari ini. Budaya keseronokan kian memuncak pada hari ini, lihatlah dijalanan mereka berseronok merempit tanpa menghiraukan keselamatan diri dan orang lain. Dalam situasi sebegini, tiada gunanya menunding jari kearah sesiapa untuk dipersalahkan.

Kadang kala saya juga berfikir, apakah yang boleh ku sumbangkan pada masyarakat untuk melahirkan generasi yang indah akhlaknya, baik budi pekertinya dan sopan santun akhlaknya. Agak berat tanggungjawab ini intuk difikirkan kerana saya bukannya arif dalam bidang seperti ini.



Alhamdulillah, walaupun tidak arif dalam sesetengah bidang, Allah Maha Adil dan Mengetahui. Saya telah ditemukan untuk mengamalkan produk ini dan ianya memberi kesan positif terhadap penggunanya. Hasil keberkesanan produk ini membolehkan saya berjuang untuk mempelkenalkan produk ini kepada muslim yang lain agar mengamalkan produk makanan tambahan seperti ini. TIdak kesah jenama apa sekalipun asalkan ianya membawa kearah pembaikan patut disokong lebih-lebih lagi produk keluaran muslim.

Oleh itu, saya terpanggil untuk mempromosikan produk MINDATIF PLUS ini kepada semua lapisan masyarakat agar kita sama-sama bertawakkal kepada Allah dikurniakan akal dan fikiran yang sehat supaya dapat melahirkan generasi yang pintar. Bukan sahaja pintar dari segi jasmani dan akademiknya, malah agar turut sama pintar dari segi rohani dan teguh tauhid ketuhanannya.

Pada hari ini, makanan tambahan untuk pelajar amat diperlukan untuk membantu proses berfikir. Ini kerana, makanan yang diambil pada hari ini kurang mengandungi zat dan khasiat disamping mengandungi bahan pengawet kinia yang tidak sesuai untuk perkembangan minda pelajar.

Jesteru, adanya produk kesihatan ini diharap dapat membantu kecermelangan pelajar. Oleh itu saya sarankan kepada ibu bapa dan pelajar sendiri untuk tidak lokek mengeluarkan sedikit belanja mengamalkan produk ini. Pelaburan yang kecil hari ini akan membawa kepada kejayaan yang lebih bermakna di masa hadapan, InsyaAllah..

Sebarang tempahan atau pertanyaan tentang produk mindatifplus boleh hubungi saya.
Sekian, Wassalam..